כשהראש לא מתפקד כמו שצריך – נווה שלום, אליפות ישראל 2012, היום הראשון, 24.2.12


לא כל ניווט הוא מושלם. לא בכל ניווט מנווטים במאה אחוז דיוק, ולא בכל ניווט מצליחים לחשוב בצורה נכונה כל הזמן. אבל זה לא אמור לקרות באליפות הארץ.
רצה הגורל, וזה מה שקרה ביום הראשון של אליפות ישראל 2012, בנווה שלום.
נתחיל מההתחלה:
הגעתי בבוקר שישי לשטח, התארגנתי כמו שצריך, הרגשתי מצוין והייתי מוכן לניווט. נפשית ופיזית. אבל כמו שרן דבש שזינק איתי ציין: "אתה נראה מוטרד", הדברים לא תמיד הם כמו שהם נראים.
הבעיות התחילו כבר בדרך ל-1. התחלתי טוב, אבל ירדתי מהשביל במקום לא ברור מסיבה לא ברורה, והאטתי מאוד את הקצב עד שמצאתי את התחנה. תחנה 2 ו-3 עברו בלי בעיה, והביצה של 3 ממש מגניבה.
טעות שנייה כבר בדרך ל-4. הייתה לי דרך ריצה מאוד ברורה בראש: ריצה עד לסינגל, ירידה בו עד לשביל הגדול, משם לפיצול שבילים הבא, ובשטח הפתוח לחתוך. מה שקרה בפועל היה מישמש אחד גדול. התחלתי בכך שבכלל לא עליתי על הסינגל. מסיבה לא ברורה החלטתי לחתוך בשטח. מה גם שכשהגעתי לשביל לא מצאתי את עצמי ולא ידעתי באיזה חלק אני (דבר שביזבז עוד זמן). משם הדברים הלכו די חלק עד תחנה 7.
הבעיה המשיכה ב-8. התחלתי טוב עם דרך מאוד מוגדרת: רץ רק על השבילים עד התחנה בלי שום בעיה, וככה היה.
הגעתי לעיקול בשביל וחתכתי. אבל אז, לא ממש לקחתי כיוון מדויק כשחתכתי, וגם לא ממש הסתכלתי מה אני עושה.
הייתה נק' אחיזה מאוד ברורה בסלע שקרוב לתחנה, שראיתי כבר בהתחלה ולא התייחסתי אליו. לא מצאתי את התחנה ולכן ירדתי לשביל, תקפתי שוב והפעם מצאתי. משם הדברים די הסתדרו עד הסוף.
עוד 2 תחנות לציון:
בתחנה 19 פגשתי את פבל גבוזדב והוא רץ לתחנה 20 שהייתה גם שלו. רצנו אחד ליד השני ואני התלהבתי והמשכתי לרוץ אחריו (חשבתי שהסיום יהיה דומה). מזל שקלטתי שהוא רץ ישר ל-22 ולי יש עוד את 21 בדרך. תפסתי את זה מוקדם ותיקנתי את עצמי.
בתחנה 24 הגעתי לשיח ליד השביל, אבל לא שלי. לקח לי דקה וחצי לקלוט איזה שיח ומשם המשכתי הלאה.
לסיכום, הלך די רע ביום הראשון דבר שנתן לי נק' פתיחה די רעה ביומיים האלה, אבל המחשבה שתמיד בראש היא שמחר יום חדש, ושאני אולי אולי עוד יכול להפוך את הקערה על פיה ולעלות מהמקום העשירי.
מסקנות:
ריכוז זה דבר חשוב, והחלטיות גם. מישמש אף פעם לא נגמר טוב.
גם אחרי טעות, צריך לתפוס את עצמך בידיים ולהמשיך לרוץ.
ותגובה לניצן: "לא רק בלגים קצרים מפסידים תחרויות ואליפויות – אלא גם בלגים ארוכים".

פוסט זה פורסם בקטגוריה 2011-2012, Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה