בדוך או בסיבוב? (צריך לרוץ מהר – סיבוב 2) – תחרות ארצית ביער המלאכים דרום 13.4.13


זינוק והנה פלאשבק לאלון הגליל של שנה שעברה: ניווט פשוט, בחירת ציר בין דוך או סיבוב, וכל טעות תעלה לי ביוקר עקב הכושר הנמוך שלי.
לתחנה הראשונה מחליט לרוץ מהשביל. הרבה יותר פשוט מהשטח המעט סבוך וכפי שאפשר לראות טסתי על השביל. מוצא מהר ויוצא בעלייה ל-2. מגיע לשקע קרוב ל-2, אבל מצליח להתאפס מהר עם התעלה. 3 גם פשוטה, שביל לא מסומן מבלבל אותי מעט אבל מגיע בכל זאת לתחנה ויוצא בריצה מהירה לתעלה. לא מוצא את המים אבל ממשיך לרוץ לכיוון 4. לג ארוך מאוד וגם הפעם אני מחליט לרוץ מסביב. אמנם בעלייה אני מעט אבל מהרגע שאני שוב בירידה אני רץ מהר ומגיע די טוב לתחנה. בחירה נבונה מבחינתי עקב זה שהעלייה המתישה בגבעה החשופה הייתה משאירה אותי עם עוד פחות כוחות להמשיך. את תחנה 5מ וצא בקלות בזכות הצינור ומצליח בערך להבין מה זה העיגולים השחורים האלה: ערמת אבנים בגובה האצבע שלי בערך. מוצא את 5 בקלות וממשיך על קו גובה בקלות לשביל של 6 ומוצא את זה מהר. את 7 מוצא בזכות ה"חורבה" שמסומנת כאבן באמצע הדרך. ל-8 רץ מהר בירידה אבל כבר מתחיל להזדחל בעלייה אליה (כושר כושר כושר 😥 😥 😥 ). ל-9 מבין שצריך לרוץ על קו גובה ועוקף כאלה שיצאו לפני מ-8. ל-10 מתכנן לעבור דרך המים ומגיע בדיוק. משם זה קל כי אני מזהה את חצי הקו גובה, ואת ערמות האבנים הקטנטנות ומגיע בול. 11 פשוטה בזכות כל הגדרות אבנים באזור. יורד מהר לכיוון 12. חושב שעובר את הסיבוב אבל חותך בפרדסים ואיכשהו מגיע בדיוק לפניה שבדיוק רציתי. משם על קו גובה בקוצים ל-12. ריצה סבירה בירידה לכיוון המעבר וסוף המסלול. מבזבז דקה על החלטה מאיפה לחתוך את הקוצים לפני התחנה. עולה מהצומת ומגיע בדיוק לעץ. אין צורך לציין שאני כבר גמור מהעליות של עד עכשיו. ל-14 מחליט לבוא מלמטה. אמנם זה יותר קל, אבל שוב, אין כוח. כנ"ל 15. רץ דרך 1,2 ומגיע בדיוק אבל באיטיות מירבית. ל-16 בכלל אין לי כוח ואני מוצא אותה במקרה כי ראיתי נווט אחר מהמועדון שלי מנקב אותה. 17 זה כבר שטויות. מגיע לסיום ועוצר את הזמן על ניווט מכאיב לאגו הכושר שלי. אמנם נטול טעויות, אבל ממש לא בקצב טוב.

מסקנות מהניווט:
-כושר. זה כל מה שחסר. אני מנווט מעולה אבל לא מצליח לשמור על קצב.
-להחליט מהר יותר על סיבובים קטנים.
-עליות הורגות אותי. חייב להתאמן על זה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה 2012-2013, Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על בדוך או בסיבוב? (צריך לרוץ מהר – סיבוב 2) – תחרות ארצית ביער המלאכים דרום 13.4.13

  1. anonymous הגיב:

    הראל גינת writes:10-11לא הבנתי למה בסיבוב ולא בדוך.13-14התקיפה ל14 מתחנת המים היתה בשיפוע חד מידי. ביזבזת הרבה אנרגיה.השיקול שלך היה ניווטי ולא אנרגתי. לדעתי הייתה צריך לתקוף מהשביל 100 מטר אחורה, ובכך להקטין את השיפוע.האנרגיה שאנו צורכים לא לינארית בשיפוע, בשיפוע חד מידי- אנו משלמים מחיר אנרגתי גדול – וחבל.בריצה אני טוב, הבעיה שלי זה הריכוז, וריכוז היה לך בניווט הזה.יישר כוחהראל

  2. dararo הגיב:

    Originally posted by anonymous:

    הראל גינת writes:10-11לא הבנתי למה בסיבוב ולא בדוך.13-14התקיפה ל14 מתחנת המים היתה בשיפוע חד מידי. ביזבזת הרבה אנרגיה.השיקול שלך היה ניווטי ולא אנרגתי. לדעתי הייתה צריך לתקוף מהשביל 100 מטר אחורה, ובכך להקטין את השיפוע.האנרגיה שאנו צורכים לא לינארית בשיפוע, בשיפוע חד מידי- אנו משלמים מחיר אנרגתי גדול – וחבל.בריצה אני טוב, הבעיה שלי זה הריכוז, וריכוז היה לך בניווט הזה.יישר כוחהראל

    לגבי 11 אתה צודק, ואתה לא היחיד שאמר לי את זה. בפועל מה שקרה זה שהתכוונתי לבוא בדוך אבל ראיתי את כל העשבייה הגבוהה והעדפתי להישאר ביער הלבן והנקי. לגבי 14… לא בטוח שהייתי מצליח לזהות הכל 100 מטר לפני. כשבאתי מהמים זיהיתי את העצים המדוברים והיה לי קל להגיע בדיוק לתחנה…

  3. dararo הגיב:

    ותודה על המחמאה 🙂

  4. anonymous הגיב:

    הראל גינת writes:תראה, אין ספק שזה יותר קשה ניווטית, אבל תסתכל שוב על המפה, תימתח קו ישר מהשבילון(מצד שמאל לסיפרה אחת) לתחנה 14, בקירוב זהו שביל וירטואלי המבדיל בין צד שמאל עם העצים הבודדים לצד ימיןהתחנה נמצאת בקצה שלוחה.כל זאת עם לקיחת איזימוט כאמצעי ביטחון נוסף,.ריצה רציפה, ולא פתאום לעבור להליכה ולשפוך לגר, חשובה כדי לשמור על אנרגיה זמינה לכול אורך הניווט.אגב, לג 0-1 שלך היה מעולה, זהו לג ענווה, מי שלך בדוך והגיעה על יד – ביזבז הרבה זמן.

  5. dararo הגיב:

    Originally posted by anonymous:

    הראל גינת writes:תראה, אין ספק שזה יותר קשה ניווטית, אבל תסתכל שוב על המפה, תימתח קו ישר מהשבילון(מצד שמאל לסיפרה אחת) לתחנה 14, בקירוב זהו שביל וירטואלי המבדיל בין צד שמאל עם העצים הבודדים לצד ימיןהתחנה נמצאת בקצה שלוחה.כל זאת עם לקיחת איזימוט כאמצעי ביטחון נוסף,.ריצה רציפה, ולא פתאום לעבור להליכה ולשפוך לגר, חשובה כדי לשמור על אנרגיה זמינה לכול אורך הניווט.אגב, לג 0-1 שלך היה מעולה, זהו לג ענווה, מי שלך בדוך והגיעה על יד – ביזבז הרבה זמן.

    צודק. אם זה היה בין הלגים הראשונים בניווט הייתי פועל ככה, אבל חשבתי יותר על ניווט מדויק מאשר עליות, ולכן שפכתי לגר שלמעשה בגד בי בעלייה ל-15 ול-16. שוב. תודה על המחמאה. מסתבר שאני 41 שניות מלעשות את הלג הזה הכי טוב מכולם.

  6. anonymous הגיב:

    הראל גינת writes:לדעתי, אין דבר כזה "את הלג הזה עשיתי ב41 שניות יותר טוב מכולם", המשחק הוא כולל, מי שמגיע ראשון מנצח, בגלל זה יש פה שיקולים מערכתיים כוללים. אני אתן לך דוגמא: למשל לג 0-1 שלך על השביל מסביב, סבו עשה את זה בדוך. אבל בזמן הזה של הלג הראשוני הרווחת זמן לתכנן את הלגים הבאים ולדעת בדיוק איך להמשיך כשתגיע לתחנות.אז הוא נווט עלית, הוא יכול גם לרוץ מהר, גם לקרוא מפה וגם להגיע בול (כמעט). אבל מי שנווט ביניים הוא צריך להיות חכם כדי לתכנן את הלגים הבאים. עכשיו במקרה של 14, עשית זמן מעולה, אבל הפסדת בראייה מערכתית של המשחק.*כתבתי את הדברים בגלל הכותרת של הבלוג עם ה"רוצה מאוד להשתפר"

  7. dararo הגיב:

    קודם כל, אני מעריך את התגובה ואתה בין הצדיקים היחידים שמגיבים וגורמים לי לחשוב באמת מה עשיתי. דבר שני, ה-41 שניות התייחסו ללג 0-1. ואתה צודק. באמת הפסדתי כוח שהיה יכול לעזור לי לרוץ בסוף בסוף בעלייה ל-15, ול-16.

  8. פינגבאק: שיקולים בבחירת ציר (בדוך או בסיבוב – חלק 2) – תחרות ארצית ביער המלאכים 15.2.14 | על ניווטים וניתוחי צירים

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s