לגים תמהונים ואיך להימנע מהם – תחרות מקומית באלון הגליל 7.12.13

כולם מכירים את התופעה הזאת, את אותו לג שאין לך מושג מה בדיוק עשית בו אבל בצורה מסוימת לא ברורה הצלחת להגיע לתחנה עקב סלע אחד בודד שזיהית בדרך, אותו חוש ניווטי שכביכול אומר לך שאתה במקום הנכון. בעיניי, בניווט אין מקום ל"בערך", אך עדיין זה קורה לי, והתחרות באלון הגליל הייתה הוכחה לכך.

אלוןהגלילציר

תחנה ראשונה פשוטה ומהווה את נקודת הפתיחה לניווט הקלאסי שהובטח לנו כי כבר לתחנה 2 לג ארוך. אני חושב שהבחירה הטריוואלית הייתה מהשביל, אך שי מתכנן המסלול אומר שלחצות את הואדי עשוי להיות מהיר באותה מידה. אני טוען כי אם תחנה אחת הייתה נמצאת יותר קרוב ל-16, אך מתחת לשביל, יותר נווטים היו מתפתים לחשוב על לחתוך הכול. תחנה 3 היא דוגמה קלאסית ללג תמהוני. לא בחרתי ממש נקודת תקיפה והסתמכתי על ואדי ועל שטח חצי פתוח. במקרה הגעתי לתחנה ולדעתי זה היה יכול להימנע. הייתי צריך להמשיך עוד מעט על קו הגובה ולהגיע לסלע המסומן ומשם לתקוף. 4 קלה, ול-5 עבודת מצפן מוצלחת מביאה אותי היישר אל מדרגת הסלע הברורה, ואל התחנה בקצה שלה. 6 גם דורשת ריכוז והקפלי קרקע פתאום מסתדרים לי בעיניים כך שאני מגיע בדיוק לתחנה.

תחנה 7 לא פשוטה. אני חושב שבחירת הציר שלי הייתה נכונה רק שלאורך הדרך לא ממש ידעתי איפה אני. שבילים נוספו בדרך לישוב, ומהרגע שעברתי את הואדי לא ידעתי במה להיאחז כך ששוב, במקרה זיהיתי את הסלע מרחוק והגעתי, ואני ממש לא בטוח מה היה אפשר לעשות פה חוץ ממצפן. אולי היה אפשר להתחיל לתקוף ממדרגת הסלע בואדי אבל זה לשלם בשני קווי גובה. גם ל-8 אני לא בטוח מה עשיתי. פשוט רצתי בלי סיבה עד שבמקרה הגעתי לנקודה הכי גבוה בחלק זה של המפה ולא מצאתי את התחנה. מבט לאחור מגלה שפספסתי בכמה מטרים את התחנה, אבל מתקן ו-9 קלה.

ל-10 שוב זורק את עצמי ורץ לכל כיוון חוץ מלכיוון התחנה (מה יהיה?!?!). מנווט ממש ממש לאט על צלע הגבעה התלולה, וקולט את גודל הטעות בכך שמבין ש10 נמצא מעל צומת והצומת נמצאת משמאלי… הבנתי כי לא הסתכלתי על המצפן ביציאה מ-9 ולא רצתי לכיוון הצומת מעל 10. 11 מושלם על הקו, ל-12 בחירת ציר די ברורה. אחרי מעבר הגדר מתחת לאזור הבנייה מדדה עד לסינגל, מזהה את העץ הבודד ומגיע בדיוק מירבי לתחנה. ל-13 מסתמך על הגדר ועל השטח הסבוך, ושוב מצליח להגיע בדיוק. טעות אחרונה לסיום בתחנה 15 בה ירדתי קו גובה אחד יותר מדי. משם עלייה פשוטה לסיום ועוד ניווט מוצלח הגיע לקיצו.

מסקנות מהניווט:
-אין מקום לעל "בערך", דברים כאלה מובילים לאיבוד זמן.
-צריך להפוך את ההסתכלות על המצפן לרוטינה בכל יציאה מתחנה.
-בחירת נקודת תקיפה ברורה היא קריטית לניווט מוצלח.

פוסט זה פורסם בקטגוריה 2013-2014. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s