על כניסה ויציאה מתחנה – אימונים בפארק פתח תקווה ובגן חיות פתח תקווה 24.1.14

ביום שישי האחרון התכוונתי לבצע ריצת שחרור לפני התחרות הארצית בשבת, אך כשראיתי שקיימים שני אימונים במרחק של קילומטר אחד מהשני, וקרוב אליי לבית, העדפתי לנסוע לפתח תקווה לשני אימונים חביבים בפארק ובגן חיות פתח תקווה (שעד היום לא ידעתי בכלל שהוא קיים) וזאת כי עדיף לרוץ עם מפה ביד מאשר לרוץ בלי. אחד הדגשים שניסיתי לשים לב אליהם זה לנסות לבזבז כמה שפחות זמן על כניסה ויציאה מתחנה. כלומר, לעבוד על זרימת הריצה במהלך ניווט הספרינט.

פארקפתחתקווהציר

לאורך כל הניווט ניסיתי להיות מודע כל הזמן לכיוון הכניסה והיציאה שלי מהתחנה. ניסיתי מאוד לא להסתובב במקום. למשל בתחנה 1 היה צורך לעשות פרסה אך ב-2 הייתי יכול לגעת בסרט ולהקיף את העץ בתנועה מתמשכת. משם והלאה, בתחנות 3-9 כל פעם נכנסתי ויצאתי בכיוון הנכון כך שאוכל כבר להמשיך לרוץ לתחנה הבאה הואיל והמטרה בניווט ספרינט הוא לבזבז כמה שפחות זמן על טכניות של ריצה. בתחנה 10, עקב מיפוי לא ברור וגשר שהסתיר חלק, קצת איבדתי זמן. ב-11 מעבר חלק, אבל ב-12 עקב אופי התחנה לא היה ניתן לצאת בצורה חלקה עקב צורך להסתובב במקום. 13, 15 (ל-14 אין היה צורך לרוץ) היו קלות, 16 לא ברורה, ל-17 לתוך השטח ותחנה קלה, כך גם 18. אבל ב-19 מאבד זמן עקב קריאה לא נכונה של התיאור, ובזבוז זמן ביציאה וטיפוס מהשקע. ב-20 מפספס שמאלה, ל-21 לא רואה את הסרט אבל מבין מה זה, ב-22 מפספס במעט וחוזר וטעות אחרונה לסיום ב-24 בכך שמפספס את העיגול המתאים. סה"כ אימון נחמד ועוברים לגן חיות.

——————————————————————————————————————————–

שיטת האימון: מקבלים מפת מאסטר עם כל התחנות ומתחילים מתחנה מספר 1 ומשם בכל תחנה יהיה כתוב לאן לרוץ. מטרת האימון היא תכנון מהיר בתחנה.

גןחיותפתחתקווהציר

מהזינוק ל-1 זה די פשוט, אבל אז לתחנה 16 אני קצת מפספס ומחפש אותה מוקדם מדי. 19, 21 קלות וגם 22. ל-24מחליט לבחור לרוץ מהצד השני, ומגיע מהר לתחנה. ל-25 מחליט לחתוך בשטח המיוער, ול-23 מקיף וכמעט מפספס את השביל שנכנס. 20 ו-17 פשוטות מאוד, ול-12 מאבד זמן על חיפוש השביל הנכון. מכאן היה נחמד לנסות לנחש מה תהיה התחנה הבאה. ל-10 לא קורא נכון את תיאור התחנות ומחפש את התחנה למעלה אבל מתקן מהר. 6 ו-8 פשוטות ול-13 בוחר בציר לא טוב (דרך תחנה 12), וגם לא רואה את התחנה היות והיא הייתה מודבקת על הצד השני של שלט צהוב כשאני באתי מהצד הלא נכון. ל-14 מגיע מהר, אבל הסיבוב והיציאה שלי מהתחנה איטיים מאוד 18 קלה וניחשתי ש-15 תהיה הבאה בתור (כמובן שצדקתי), ל-11 מחליט להקיף מסביב, 5 קלה, 3 גם כן ומפה שאר המסלול היה די ברור. ל-4 בחירת ציר מעט נסתרת אך מאוד פשוטה מהשביל הצדדי, ומשם עד הסיום קליל ונחמד.

מסקנות מהניווט:
-אפשר לאבד המון זמן על שטויות קטנות כמו סיבוב של 180 מעלות כדי לצאת מהתחנה.
-קריאת תיאור תחנה היא קריטית בייחוד בניווטי ספרינט.

פוסט זה פורסם בקטגוריה 2013-2014. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s