זכות הבחירה היא בידך – תחרות מקומית בכפר החורש 22.2.14

יש משהו משונה בניווטי בחירה חופשית וסקור, כי פתאום תכנון המסלול נופל עלייך. אתה מחליט כמה תטפס וכמה תרד, ואתה מחליט מאיזה זוויות לתקוף כל תחנה. בניווט כזה, עם תכנון נכון, יש לך מינימום עלייה וכמה שיותר תחנות נוחות לתקיפה. בכפר החורש הייתה לי הזדמנות לנסות ליצור לעצמי מסלול פחות פיזי, במפה מאוד פיזית (המפה היא למעשה גבעה אחת ושלוחותיה).

כפרהחורשציר

בזינוק מבט כללי על המפה ויש תחושה של לפחות איך להתחיל. מחליט לרוץ ל-11 ומשם בכיוון כללי נגד כיוון השעון. כבר בדרך ל-11 התרסקות בהמראה כאשר אני מנסה לעבור גדר בקר (כמובן שנכנסתי מוקדם מדי לשטח עקב סינגל לא ממופה), ומתרסק על המרפק הימני שלי. מבין איפה אני במפה, לפי השטח הפתוח ומשם דרך רצועת היער היישר לתחנה 11. הבאה בתור, 15. רצועת השטח הפתוח ברורה בשטח ומשם רץ לאורכה עד שאני רואה את מדרגת הסלע. ל-2 ריצה מהירה לשביל ובקלות מוצא אותה. התחנה הבאה בסדר היא תחנה 13 אשר ניווטית היא קלה, אך תכנונית היא נבזית לגמרי. אם תשימו לב, היא נמצאת מעבר לואדי המשמש כגבול הצפוני של המפה. לכן גם חייבים לרדת אליה ולעלות (3 קווי גובה!), וגם לעלות חזרה אחרי זה לשאר התחנות… בנוסף יש תחושה שהיא מוקמה כדי שאנשים יקפלו אותה החוצה ויפסלו כי הם לא שמו לב…

חזרה להר המרכזי, ומנסה לתפוס את העיקול בסינגל שבכלל לא ממופה. באיזשהו שלב מוותר על כך ועולה בכיוון כללי לתחנה. מזהה את השטח הפתוח, ומגיע בדיוק. ל-4 על קו גובה ומגיע בדיוק בעזרת המצפן. ל-12 שוב משתדל לשמור על קו גובה ומזהה את המצוק הענק מהשביל. ל-19 מנצל את העלייה כדי להחליט על שאר המסלול, ומגיע בדיוק לסלע שנראה מרחוק לכל כיוון. טעות ראשונה בניווט לתחנה 14 כאשר אני לא מזהה שהגדר המובילה לתחנה היא מרוסקת במפה ולכן מסתמך עליה כגבול ברור שיתעל אותי לתחנה. קולט נווטים שבאים מכיוון התחנה ומתקן בהתאם. טעות שנייה בדרך ל-7. יורד בסינגל הנכון אבל בטוח שאני בסינגל השני לכן מחפש את התחנה בצד הלא נכון של השטח הפתוח. מבין את זה מאוחר מדי, מתקן וגם מסובב את הקרסול בדרך לשם. ל-5 עליה לא פשוטה בואדי, אבל סופסוף מים, וירידה לכיוון 18. מגיע בדיוק ל-18 ובוחר לחתוך בשטח לכיוון 8. בעלייה לכיוון 9 התלבטתי אם לקחת קודם את 6 ואז את 9, אבל מחליט את ההפך. זה מתגלה כטעות. העלייה מהפיצול יותר קצרה לכיוון 6 מאשר אם אתחיל את העלייה מ-9. מקלל את עצמי על הטעות המפגרת ומ-6 רץ בירידה לכיוון 17, שגם היא כמו המגמה הכללית של החלק הזה בניווט, בעלייה. ל-16, חצי מת, מגיע אחרי עלייה לא פשוטה, ל-10 משתדל לשמור על קו גובה ומגיע בדיוק להפרש בין המצוקים מול התחנה ומשם ל-1 אני כבר ממש ממש ממש מותש. משתדל שלא לעקם שוב את הרגל בירידה לשביל ושמח שסידרתי לי סיום בירידה.

תיקונים ששמעתי מאנשים שסיפרתי להם על המסלול שלי: אולי היה עדיף להתחיל מ-1 ואז לרדת לכיוון 11. היה חוסך עלייה בשטח לא קל לריצה כשאני כבר מותש. בהמשך לתיקון זה, אולי עדיף היה לשמור את 6 כתחנה לפני סיום.

פינת ה"לג":
ועכשיו אתם, איך אתם הייתם אוספים את כל התחנות? לא חייבים לציר ציר ניווט אפשר למתוח קו ישר בין התחנות: http://maps.worldofo.com/webroute/?id=727

מסקנות מהניווט:
-לא להשתחצן (תחנה 7), זה עולה ברגליים מסובבות.
-כושר משתפר, אבל צריך לעבוד על ריצה בעלייה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה 2013-2014. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s